x تبلیغات
مدیریت فرآیند پارس

آیا با خرید نرم افزار BPMS مشکلات کسب و کار سازمان ها حل می شود؟

 

ا توجه به این امر که استفاده از نرم افزار BPMS در میان سازمان ها رو به رشد است، خیلی از مدیران بر این اعتقادند که مشکلات سازمان آن ها با خرید نرم افزار BPMS حل می شود. این در حالی است که این نرم افزار تنها ابزاری است که به کمک آن می توان فرآیندهای کسب و کار را بهبود بخشید و از انجام فرآیندهای دستی که زمان کارمندان و پرسنل سازمان و شرکت ها را مشغول می کند جلوگیری کرد.

بدون شک مدیران سازمان قبل از خرید BPMS، ابتدا باید وضعیت سازمان را بررسی و ارزیابی کرده تا از خرید نرم افزارهای نامناسب و ناهماهنگ با فرهنگ سازمانی خود جلوگیری نمایند. همچنین دریافت مشاوره درست، آماده سازی سایر مدیران و پرسنل سازمان، آموزش درست نرم افزار در سازمان، استفاده از افراد فنی در پیاده سازی و ساخت فرآیند و ... نیز از سایر موارد مهم در راستای استقرار و استفاده درست از یک نرم افزار BPMS هستند.

امکانات نرم افزار مدیریت فرآیند پارس (parsbpms) چیست؟

 

با خرید نرم ‌افزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) پارس، می توانید به تمام امکانات نرم افزار پراسس میکر که یک نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار اپن سورس (Open Source) یا متن باز در جهان می باشد، به زبان فارسی و کاملا شخصی سازی شده دسترسی پیدا کنید.

این نرم افزار از استاندارد جهانی BPMN برای نشانه گذاری فرآیندهای کسب و کار پیروی می کند. سازمان شما می تواند از طریق این استاندارد جهانی، فرآیندهای کسب و کار را بهتر درک کند و کاربران مجری فرآیند نیز، توانایی همکاری بهتری با یکدیگر خواهند داشت. نرم افزار پروسس میکر با استفاده از استاندارد و زبان مدلسازی فرآیندها BPMN2.0 امکان طراحی و پیاده سازی فرآیندهای کسب و کار را برای سازمان شما فراهم می آورد.

محیط گرافیکی استفاده شده در نرم افزار مدیریت فرآیند پارس، سهولت استفاده را برای کاربران فراهم کرده است. محیط گرافیکی نرم افزار دارای امکان Drag & Drop بوده و کاربرپسند است.
مدلسازی فرآیندهای کسب و کار و مدیریت فرآیندها و زیر فرآیند در نرم افزار مدیریت فرآیند پارس امکان پذیر می باشد.

از دیگر مزایای آن می توان به قیمت نرم افزار BPMS اشاره کرد! از آن جا که این نرم افزار بر پایه نرم افزار پراسس میکر (که یک نرم افزار متن باز و رایگان است) می باشد، در نتیجه نیازی نیست سازمان ها هزینه ای بابت لایسنس و خود نرم افزار پرداخت کنند و تنها هزینه ای که بابت خرید نرم افزار پرداخت می شود، هزینه فارسی سازی و شخصی سازی آن خواهد بود.
در نتیجه سازمان می تواند با هزینه بهینه در زمان خرید سیستم، عمده زمان و هزینه خود را برای پیاده سازی و ساخت فرآیندها در نرم افزار BPMS ذخیره نماید.

نمونه های از کاربرد BPMS در سازمان های دولتی و خصوصی

 

کاربرد در دولت: مدیریت تدارکات الکترونیکی

راه حل تدارکات الکترونیک بر اساس مدیریت فرآیند کسب و کار، هسته سیستم کسب و کار سازمانی جدید می باشد. این راه حل در زمینه مدیریت بهتر تدارکات مورد نیاز برای چرخه خرید، ایجاد بازده و خرید یک مرحله ای یکپارچه شده برای تیم های تدارکات، کمک می کند.

bpms در بیمه: توسعه کسب و کار

زمانی که یک درخواست از مشتری جدید دریافت کنیم، سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار اطمینان حاصل می نماید که این درخواست شامل اطلاعات معتبر است و تکمیل کارهای مرتبط به این مورد را پیش برده و به صورت اتوماتیک در می آورد، به صورتی که بتوان صورتحسابی برای حساب جدید تهیه نمود.

بخش کمک‌ فناوری‌ اطلاعات

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار، کارکنان را از طریق فرآیند بخش «کمکِ و اخطار فناوری اطلاعات» به پرونده های ثبت شده که بر اساس سطح اولویت آنها دسته بندی شده اند هدایت می کند و دید مشخصی را از طریق اخطارهای اتوماتیک فراهم می کند.

خدمات مالی

ارتباطات کاغذی وارد شده از طریق مشتریان (درخواست وام، یادداشت های راهنما، دستورالعمل هایی برای تغییر تخصیص پول بین بودجه ها و غیره) با استفاده از نرم افزار دریافت اطلاعاتی کنترل می شوند، که در محیط مدیریت فرآیند کسب و کار به صورت یکپارچه فعالیت می کند.

همواره تلاش کنید نرم افزار BPMS مناسب برای نیازهای سازمان خود را پیدا کنید. ما برای شما اینجا هستیم! با تیم ما صحبت کنید تا مشاوره مناسب کسب و کار خود را دریافت کنید.

فرآیندهای آماده پروسس میکر

قابلیتهای ProcessMaker

 

 Processmaker دارای ابزارهای فرم ساز، گزارش ساز و ابزار طراحی گردش کار و داشبورد سازمی باشد که با توجه به نیاز کاربران، امکان طراحی فرایند را به مشتری میدهد. مشتریان بزرگی همانند تویوتا ، سونی و …. از نسخه حرفه ای ProcessMaker استفاده میکنند.
با توجه به سیاستهای فروش و نیازهای بازار اقدام به ارائه ۴ کلاس ابزار ProcessMaker کرده است :

متن باز (OPEN SOURCE)

نسخه استاندارد (STANDARD)

نسخه شرکتی (CORPORATE)

نسخه حرفه ای شرکتی(ENTERPRISE)

 

نسخه OPEN SOURCE به صورت مجانی بوده و از سایت ProcessMaker قابل دانلود می باشد. بقیه نسخه های ProcessMaker با توجه به کلاس و امکانات دارای قیمتهای متفاوتی است که البته در سایت ProcessMaker قیمتی ارائه نشده است. البته با توجه به تحریمهای ایالات متحده امکان ارائه خدمات وجود ندارد و شخصا ایمیلی برای این شرکت فرستادم و مشخص شد در صورت نیاز به خرید بایستی از طریق کشور سومی اقدام صورت بگیرید و با توجه به قیمت بالا و افزایش مجدد آن و هزینه دلار مقرون به صرفه نیست.

در هر صورت چیزی که میتوان برداشت کرد این است که نسخه های رایگان آن در دسترس می باشد و سایر نسخ و کلاسهای ProcessMaker قابل ارائه در ایران نبوده و صرفا نسخه قفل شکسته آن موجود است. صرف نظر از اینکه برخی از شرکتهای همکار اقدام به فروش نسخه رایگان ProcessMaker میکنند باید در نظر داشت نسخه رایگان این BPMS دارای چه امکاناتی است.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس آماده ارایه انواع خدمات فنی و پیاده سازی فرآیند نرم افزار پروسس میکر به شما هستیم.

امکانات نرم افزار ProcessMaker

فرآیند در پراسس میکر (ProcessMaker)

  

نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) یک سیستم مدیریت فرآیند تحت وب است که امکان طراحی، خودکارسازی و استقرار فرآیندهای کسب و کار را برای سازمان ها فراهم می کند. این ابزار با فراهم ساختن رابط کاربری drag and drop محیطی برای مدل سازی و طراحی جریان کارها و همچنین ساخت فرم های پویا دراختیار کاربر قرار می دهد.

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات مربوط به پیاده سازی و ساخت فرآیند در پروسس میکر را به سازمان شما ارایه دهد.

پروسس میکر یک BPMS رایگان و متن باز است که جزو سیستم های نرم افزاری سبک وزن (lightweight) با سربار داده بسیار کم در میان سیستم های نرم افزاری موجود در این صنعت به حساب می رود. همچنین از آن جا که پراسس میکر یک نرم افزار تحت وب است و می توان آن را در محیط مرورگر اجرا نمود، دسترسی به جریان کارها و روال های سازمانی را جهت طراحی، اجرا و مدیریت فرآیندها برای کاربران، گروه ها و واحدهای سازمانی ساده تر خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی قسمت های کلیدی ProcessMaker، مراحل ساخت یک فرآیند را در این سیستم تحت وب مدیریت فرآیندهای کسب و کار، به ترتیب بیان کنیم.

از امکانات محیط نرم افزاری پراسس میکر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• محیط طراحی و مدل سازی فرآیندها با استاندارد BPMN2.0
• فرم ساز پویا و Responsive
• پورتال کاربری و کارتابل اجرای فرآیندها
• مدیریت چارت سازمانی، کاربران و گروه های کاربری
• طراحی و ارسال سند خروجی
• ...

نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) یک سیستم مدیریت فرآیند تحت وب است که امکان طراحی، خودکارسازی و استقرار فرآیندهای کسب و کار را برای سازمان ها فراهم می کند. این ابزار با فراهم ساختن رابط کاربری drag and drop محیطی برای مدل سازی و طراحی جریان کارها و همچنین ساخت فرم های پویا دراختیار کاربر قرار می دهد. 

پروسس میکر یک BPMS رایگان و متن باز است که جزو سیستم های نرم افزاری سبک وزن (lightweight) با سربار داده بسیار کم در میان سیستم های نرم افزاری موجود در این صنعت به حساب می رود. همچنین از آن جا که پراسس میکر یک نرم افزار تحت وب است و می توان آن را در محیط مرورگر اجرا نمود، دسترسی به جریان کارها و روال های سازمانی را جهت طراحی، اجرا و مدیریت فرآیندها برای کاربران، گروه ها و واحدهای سازمانی ساده تر خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی قسمت های کلیدی ProcessMaker، مراحل ساخت یک فرآیند را در این سیستم تحت وب مدیریت فرآیندهای کسب و کار، به ترتیب بیان کنیم.

از امکانات محیط نرم افزاری پراسس میکر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• محیط طراحی و مدل سازی فرآیندها با استاندارد BPMN2.0
• فرم ساز پویا و Responsive
• پورتال کاربری و کارتابل اجرای فرآیندها
• مدیریت چارت سازمانی، کاربران و گروه های کاربری
• طراحی و ارسال سند خروجی
• ...

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان فرآیندهای آماده پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

ساخت فرآیند در نرم افزار پراسس میکر

ارزیابی فرآیندهای جاری سازمان، پس از فاز تحلیل فرآیند

 

ارزیابی فرآیندهای جاری سازمان، پس از فاز تحلیل فرآیند

پس از تحلیل یک فرآیند در سازمان، ارزیابی فرآیند جاری در دستور کار قرار دارد. هدف از این ارزیابی، تشخیص علل اصلی مشکل در فرآیند جاری است. پس از تحلیل فرآیند جاری، ممکن است احساس کنید با دلایل ریشه ای مشکلات فرآیند جاری کاملا آشنا شده اید، اما انجام این مرحله (ارزیابی فرآیند جاری) مهم است. اگر ارزیابی را انجام دهید ممکن است متوجه شوید که دلایل اصلی یک موضوع بسیار متفاوت با آن چیزی است که در ذهن خود داشته اید.
مراحل ارزیابی یک فرآیند به شرح زیر است:


1.    ارزیابی های اولیه و اهداف تعیین شده را بررسی کنید.
هر نوع اطلاعات جدیدی که در زمینه تحلیل فرآیند موجود به دست آمده بود را بررسی کنید و اگر به این نتیجه رسیدید که اطلاعات قبلی نیاز به بازنگری دارد، این کار را انجام دهید.


2.    برداشت های اولیه مشارکت کنندگان درباره نقاط قوت و ضعف و بهبودها را capture کنید.
مسلما در این لحظه، یعنی پس از تحلیل فرآیند، شناخت نسبتا خوبی برای اعضای تیم حاصل شده است. مشکلات، ویژگی های مثبتی که باید حفظ شوند و بهبودهای امکان پذیر. بنابراین، فرصت خوبی است که در یک جلسه طوفان ذهنی این نظرات را استخراج کرده و مستند سازید.


3.    تصمیم اولیه را درباره رفتار با فرآیند بگیرید.
پنج گزینه مختلف درباره رفتار با فرآیند، مقابل اعضای تیم ارزیابی است:
-    حذف فرآیند: اگر فرآیند کلا غیرضروری است یا منافع آن توجیه کننده هزینه هایش نیست، می تواند حذف شود. هرچند چنین حالتی کم تر اتفاق می افتد.
-    برون سپاری فرآیند: در بسیاری از فرآیندهای فرعی که کار اصلی سازمان محسوب نمی شوند، برون سپاری گزینه مناسبی است.
-    رها کردن فرآیند به حال خود: اگر فرآیند مشکلی ندارد، منشا مشکلات در جای دیگری است. مثلا کسی از فرآیند تبعیت نمی کند و یا آموزش لازم است. قانون 10 درصد را اعمال کنید، یعنی اگر فرآیند جدید حداقل 10 درصد بهتر از فرآیند قبلی نیست، به حال خود رهایش کنید.
-    بهبود فرآیند: در این حالت، ساختار فرآیند مناسب است اما باید بهینه سازی انجام گیرد.
-    طراحی مجدد فرآیند: فرآیند باید کلا از نو طراحی شود.


4.    نقاط اهرمی فرآیند راشناسایی کنید.
چه چیزی واقعا در این فرآیند حائز اهمیت است؟ نقطه اهرمی ممکن است یک فعالیت یا مرحله ای از فرآیند باشد که تاثیری بیش از سهم خود بر عملکرد کل فرآیند دارد. بعید نیست که مشکل اصلی فرآیند در چنین نقاطی باشد.


5.    فرآیند را در برابر توانمندسازهای شش گانه ارزیابی کنید.
توانمندساز یکی از جنبه های فرآیند است که آن را قادر می سازد تا به طور مناسب انجام شود. توانمندسازهای شش گانه عبارتند از: طرح گردش کار، فناوری اطلاعات، انگیزش و اندازه گیری عملکرد، نیروی انسانی، خط مشی ها و قواعد، تجهیزات. اگر توانمندسازی موجود نباشد و یا نامناسب باشد، یک ضعیف ساز تلقی می شود.


6.    گام های فرآیند را ارزیابی کنید.
ارزیابی جزیی مراحل منفرد فرآیند را می توان انجام داد. برای هر فعالیت می توان چنین سوالاتی را مطرح کرد:
- آیا این گام لازم است؟ آیا به نتیجه مفیدی منجر می شود؟
- آیا یک مشتری منطقی و عاقل حاضر است برای آن پول بپردازد؟
- آیا فرد مناسبی این کار را انجام می دهد؟
- آیا این فعالیت به نحو مناسب پشتیبانی و پیاده سازی شده است؟


7.    بر پیشنهاد دادن تمرکز کنید.
علاوه بر مستندسازی ارزیابی ها ممکن است جمع کردن و سازمان دادن لیستی از ایده های بهینه سازی فرآیند مفید باشد. منظور، بهینه سازی های امکان پذیر در فرآیند است که هزینه و زمان کمی می برند و نتیجه قابل توجهی دارند که خیلی زود مشخص خواهد شد.


8.    تصمیم نهایی را درباره رفتار با فرآیند بگیرید.
نگاه نهایی به آنچه تا به حال انجام شده داشته باشید. هدف اصلی از این بخش آن است که هر نوع محدودیت یا الزامی که کسب و کار ما مقرر داشته و بر روند انجام فرآیند اثرگذار است، شناسایی شود. بسیاری از این محدودیت ها و الزامات قابل مشاهده اند، چرا که آن ها را در مدل تحلیل با سمبل gateway در گردش کار فرآیند نشان داده ایم. اما تشخیص بقیه ممکن است نیاز به دقت بیش تری داشته  باشد. با پرسیدن این سوال که "آیا این تایید یا تصمیم گیری در فرآیند واقعا لازم است؟" می توان به دنبال دلیل وجودی هر نوع خط مشی، قاعده یا الزامی گشت.

در همین راستا، از آنجا که بسیاری از سازمان ها این نرم افزار را به هر نحوی تهیه کرده اند، اما ممکن است زمان و یا نیروی متخصص ساخت فرآیند در پروسس میکر را نداشته باشند، لذا گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندهای سازمان تحت این نرم افزار کمک کند.

معایب نرم افزار BPMS

 

یکی از معایب BPMS، احتمالاً سنگین بودن سرمایه‌گذاری اولیه در پیاده‌سازی ابزارهای نرم افزار BPMS برای بسیاری از مشاغل کوچک است. همچنین طراحی، اجرا و نگهداری یک سیستم مدیریت فرایند می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد و باید هزینه‌های تعمیر و نگهداری زیرساخت‌ها را هم در نظر گرفت.

از دیگر معایب BPMS، پیچیدگی و طراحی دوباره‌ی تمام فرایندهای سازمان است که مستلزم صرف زمان و تلاش بسیاری است. همچنین، ساختار آن به گونه‌ای است که به کارمندان اجازه نمی‌دهد تا به هر طریقی که خودشان مناسب می‌دانند روی راه حل‌ها کار کنند. آنها باید تابع فرایندهای مشخص شده باشد و همین موضوع ممکن است باعث مقاومت کارکنان در استفاده و همسو شدن با BPMS شود.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد