x تبلیغات
مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیندهای کسب و کار با نرم افزار پروسس میکر

 

  1. طراحی و مدلسازی فرآیندها با استاندارد BPMN 2.0:

با استفاده از BPMN، کاربران می توانند اقدامات، عملکردها، گره ها و ترتیب فرآیندها را با استفاده از نمودارها و دیاگرام های گرافیکی مدلسازی کنند. این نرم افزار امکانات بسیاری برای طراحی و مدلسازی فرآیندها ارائه می دهد، از جمله قابلیت تعریف کردن اقدامات چند مرحله ای، قابلیت تنظیم برنامه های زمانبندی شده، امکان تعیین وظایف و مسئولیت ها برای کاربران مختلف و موارد دیگر.

  1. ایجاد فرم های سیستمی و پویا (رسپانسیو):

فرم ساز نرم افزار ProcessMaker یک ابزار قدرتمند برای ساخت و مدیریت فرم های الکترونیکی در فرآیندهای کسب و کار است. این فرم ساز به کاربران امکان می دهد تا با استفاده از یک رابط کاربری ساده و با حداقل نیاز به برنامه نویسی، فرم های خود را طراحی و به صورت الکترونیکی در فرآیندهای خود استفاده کنند.

با استفاده از فرم ساز نرم افزار ProcessMaker، می توانید فرم هایی با ویژگی های پیشرفته مانند فیلد متنی، Radio Button، Checkbox، تقویم و ... ایجاد کنید. همچنین می توانید فرم ها را با استفاده از قوانین و محدودیت های پیش تعریف شده تنظیم کنید تا اعتبارسنجی اطلاعات وارد شده نیز صورت گیرد.

  1. اتصال و یکپارچه سازی با سیستم ها و نرم افزارهای دیگر سازمان:

نرم افزار پروسس میکر قابلیت اتصال به سیستم‌های دیگر مانند سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، نرم افزار حضور و غیاب، اتوماسیون اداری، نرم افزار مالی و سایر اپلیکیشن‌های داخلی سازمان را دارد. این امکان برای جابجایی و انتقال داده بین نرم افزارها وجود دارد و برای افزایش بهره وری و کارایی کاربران مفید می باشد.

  1. گزارش گیری از فرآیندهای سازمان:

ر قابلیت تولید گزارش‌های جامع و دقیق از فعالیت‌ها و عملکرد فرآیندها را فراهم می‌کند. این امکان باعث شفافیت و کارایی بیشتر در سازمان می‌شود و به مدیران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند.

تاریخچه نرم افزار BPMS

 


برای شناخت بهتر سیستم های مدیریت فرآیند کسب و کار، در این قسمت نگاهی به پیشینه این سیستم می­اندازیم. سیستم مدیریت فرآیند از نظر تاریخی از ادغام ۲ بخش به وجود آمده اند. (راوستین و ورسندال ، ۲۰۰۷) رویکردهای مدیریت

مدیریت کیفیت جامع
مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار
مدیریت فرایندهای کسب و کار
نوآوری­های تکنولوژی اطلاعات
برنامه­ ریزی منابع سازمان
مدیریت جریان کار
یکپارچگی برنامه­ های کاربری
و غیره
 

دسته اول که اغلب از آن به عنوان ” مدیریت فرآیند کسب و کار انسان محور ” نام برده می شود، تکامل نرم افزارهایی است که در اصل برای مدیریت مستندات و گردش مکاتبات درون سازمان ها از آنها استفاده می شده است. این نرم افزارها پیشینه طولانی دارند و شکل­گیری بازار آنها به نیمه دوم دهه ۸۰ میلادی باز می گردد. با افزوده شدن امکانات مختلف به نرم افزارهای گردش مکاتبات و همچنین پیدایش تکنولوژی  و ادغام آن در این نرم افزارها، از نیمه دوم دهه ۹۰ میلادی بازار مستقلی تحت عنوان نرم افزارهای مدیریت گردش پدید آمد.

از سوی دیگر، تکنولوژی­های یکپارچه­ سازی کاربردهای سازمانی که از اواسط دهه ۹۰ میلادی ابداع شد و به سرعت به سمت یکپارچه­ سازی فرایندهای مکانیزه تحول پیدا کرده منبع دیگری برای نرم­ افزارهای مدیریت فرایندها است که از آنها به عنوان مدیریت فرایند کسب و کاریکپارچه­ گر یاد می­شود.

تفاوت این دو نوع سیستم مدیریت فرایند کسب و کار در این است که نرم ­افزارهای انسان محور بیشتر برای مکانیزه کردن فرایندهای دستی و ارتباط برقرار کردن بین کارکنان یک سازمان مورد استفاده قرار می­گیرد، حال آنکه از نرم­ افزارهای یکپارچه محور برای اتصال سیستم­های مکانیزه در جریان فرایندها استفاده می­شود.

 

مدیریت فرآیند کسب و کار شاخه‌ای از دانش در فصل مشترک مدیریت و فناوری اطلاعات است که شامل روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهایی برای طراحی، نمایش، کنترل و تحلیل فرآیندهای عملیاتی کسب و کار سازمان می‌باشد. این فرآیندها، فعالیت‌های بین وظیفه‌ای است که ‌اشخاص، سیستم‌های اطلاعاتی و شرکای تجاری را به هم پیوند می‌دهد. به­ منظور بهبود و تسریع در مراحل انجام نرم افزار BPMS در سازمان‌ها، از ابزارهای نرم‌افزاری که مجموعه نرم‌افزاری مدیریت فرآیند کسب وکار نامیده می‌شوند استفاده می‌شود. مجموعه نرم‌افزاری مدیریت فرایندهای کسب و کار بر اجرای فرآیندهای  کسب وکار نظارت می‌نمایند تا مدیران بتوانند با توجه به داده‌های دریافتی فرآیندها را تحلیل کرده و آنها را تغییر دهند. انجام مدیریت فرایندها با کمک نرم‌افزارهای مدیریت فرایند، مزایای فراوانی دارد که از جمله به افزایش سرعت انجام فرآیندهای سازمان، کاهش خطا، کاهش هزینه، افزایش سرعت بروزرسانی و تغییرات و کاهش لختی و افزایش چابکی عملیات اداری می‌توان اشاره کرد.

 

 

 

معیارهای انتخاب BPMS و SharePointچیست؟

 

 

اگر قصد خرید یک نرم افزار مناسب جهت بهبود بخشیدن به گردش کارهای سازمان تحت نظارتتان را دارید، باید دونکته مهم را در نظر بگیرید:
• توجه به ابعاد سازمانی: تعیین اسکوپ سازمان (کوچک، متوسط، بزرگ)
• میزان بلوغ سازمانی: مقدار نفوذ و زیرساخت های یک سازمان برای مدیریت فرآیندها

البته مدیران در انتخاب نهایی محصول باید به موارد اختلاف هر یک از نرم افزارها توجه کافی نمایند، زیرا یک اشتباه ساده در انتخاب نرم افزار باعث تحمیل هزینه های مالی و زمانی جبران ناپذیری خواهد شد.
اگر سازمان شما از ابعاد کوچکی برخوردار است، می توانید باتوجه به گردش کارهای نسبتاً ساده ای که دارد و البته صرفه ی اقتصادی، از نرم افزار SharePoint برای خودکارسازی فرآیندها استفاده کنید.
از طرفی اگر ابعاد سازمانی درحد متوسط یا بزرگ باشد، راهکار نرم افزار BPMS در تمام سطوح بلوغ سازمانی کاربرد گسترده ای خواهد داشت.
اگر شما نیاز به یک مدل فرآیندی ساده و تعاملی دارید که در سطح محلی و با یک جریان کار واضح برای پشتیبانی از تغییرات اداره می شود نرم افزار SharePoint را می توانید انتخاب کنید .
همچنین برای جمع آوری محتوا جهت ایجاد یک شبکه داخلی، ساخت پورتال کسب و کار، مدیریت محتوا و بهبود همکاری ها هم می توانید از SharePoint استفاده نمایید.

جهت ایجاد مصوبات برای گردش مجموعه اسناد، شیرپوینت دارای پیکربندی قابل انعطافی است که مستندات را قادر میسازد تا قبل از انتشار یافتن، در دسترس کاربران قرار گرفته و سپس تایید و تصویب شوند.
SharePoint به کاربرانی که نیاز به سیستم قدرتمند دارند، این امکان را می دهد تا گردش های کاری ۳ حالتی خارج از چهارچوب ایجاد کنند.
همچنین زمانی که نیاز چندانی به یکپارچگی محکم با داده های دیگر سیستم ها، پردازش های پیچیده، مدل سازی، بهینه سازی و رصد اطلاعات ندارید، انتخاب SharePoint می تواند برایتان گزینه مناسبی باشد.

آیا با خرید نرم افزار BPMS مشکلات کسب و کار سازمان ها حل می شود؟

 

ا توجه به این امر که استفاده از نرم افزار BPMS در میان سازمان ها رو به رشد است، خیلی از مدیران بر این اعتقادند که مشکلات سازمان آن ها با خرید نرم افزار BPMS حل می شود. این در حالی است که این نرم افزار تنها ابزاری است که به کمک آن می توان فرآیندهای کسب و کار را بهبود بخشید و از انجام فرآیندهای دستی که زمان کارمندان و پرسنل سازمان و شرکت ها را مشغول می کند جلوگیری کرد.

بدون شک مدیران سازمان قبل از خرید BPMS، ابتدا باید وضعیت سازمان را بررسی و ارزیابی کرده تا از خرید نرم افزارهای نامناسب و ناهماهنگ با فرهنگ سازمانی خود جلوگیری نمایند. همچنین دریافت مشاوره درست، آماده سازی سایر مدیران و پرسنل سازمان، آموزش درست نرم افزار در سازمان، استفاده از افراد فنی در پیاده سازی و ساخت فرآیند و ... نیز از سایر موارد مهم در راستای استقرار و استفاده درست از یک نرم افزار BPMS هستند.

امکانات نرم افزار مدیریت فرآیند پارس (parsbpms) چیست؟

 

با خرید نرم ‌افزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) پارس، می توانید به تمام امکانات نرم افزار پراسس میکر که یک نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار اپن سورس (Open Source) یا متن باز در جهان می باشد، به زبان فارسی و کاملا شخصی سازی شده دسترسی پیدا کنید.

این نرم افزار از استاندارد جهانی BPMN برای نشانه گذاری فرآیندهای کسب و کار پیروی می کند. سازمان شما می تواند از طریق این استاندارد جهانی، فرآیندهای کسب و کار را بهتر درک کند و کاربران مجری فرآیند نیز، توانایی همکاری بهتری با یکدیگر خواهند داشت. نرم افزار پروسس میکر با استفاده از استاندارد و زبان مدلسازی فرآیندها BPMN2.0 امکان طراحی و پیاده سازی فرآیندهای کسب و کار را برای سازمان شما فراهم می آورد.

محیط گرافیکی استفاده شده در نرم افزار مدیریت فرآیند پارس، سهولت استفاده را برای کاربران فراهم کرده است. محیط گرافیکی نرم افزار دارای امکان Drag & Drop بوده و کاربرپسند است.
مدلسازی فرآیندهای کسب و کار و مدیریت فرآیندها و زیر فرآیند در نرم افزار مدیریت فرآیند پارس امکان پذیر می باشد.

از دیگر مزایای آن می توان به قیمت نرم افزار BPMS اشاره کرد! از آن جا که این نرم افزار بر پایه نرم افزار پراسس میکر (که یک نرم افزار متن باز و رایگان است) می باشد، در نتیجه نیازی نیست سازمان ها هزینه ای بابت لایسنس و خود نرم افزار پرداخت کنند و تنها هزینه ای که بابت خرید نرم افزار پرداخت می شود، هزینه فارسی سازی و شخصی سازی آن خواهد بود.
در نتیجه سازمان می تواند با هزینه بهینه در زمان خرید سیستم، عمده زمان و هزینه خود را برای پیاده سازی و ساخت فرآیندها در نرم افزار BPMS ذخیره نماید.

نمونه های از کاربرد BPMS در سازمان های دولتی و خصوصی

 

کاربرد در دولت: مدیریت تدارکات الکترونیکی

راه حل تدارکات الکترونیک بر اساس مدیریت فرآیند کسب و کار، هسته سیستم کسب و کار سازمانی جدید می باشد. این راه حل در زمینه مدیریت بهتر تدارکات مورد نیاز برای چرخه خرید، ایجاد بازده و خرید یک مرحله ای یکپارچه شده برای تیم های تدارکات، کمک می کند.

bpms در بیمه: توسعه کسب و کار

زمانی که یک درخواست از مشتری جدید دریافت کنیم، سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار اطمینان حاصل می نماید که این درخواست شامل اطلاعات معتبر است و تکمیل کارهای مرتبط به این مورد را پیش برده و به صورت اتوماتیک در می آورد، به صورتی که بتوان صورتحسابی برای حساب جدید تهیه نمود.

بخش کمک‌ فناوری‌ اطلاعات

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار، کارکنان را از طریق فرآیند بخش «کمکِ و اخطار فناوری اطلاعات» به پرونده های ثبت شده که بر اساس سطح اولویت آنها دسته بندی شده اند هدایت می کند و دید مشخصی را از طریق اخطارهای اتوماتیک فراهم می کند.

خدمات مالی

ارتباطات کاغذی وارد شده از طریق مشتریان (درخواست وام، یادداشت های راهنما، دستورالعمل هایی برای تغییر تخصیص پول بین بودجه ها و غیره) با استفاده از نرم افزار دریافت اطلاعاتی کنترل می شوند، که در محیط مدیریت فرآیند کسب و کار به صورت یکپارچه فعالیت می کند.

همواره تلاش کنید نرم افزار BPMS مناسب برای نیازهای سازمان خود را پیدا کنید. ما برای شما اینجا هستیم! با تیم ما صحبت کنید تا مشاوره مناسب کسب و کار خود را دریافت کنید.

فرآیندهای آماده پروسس میکر

قابلیتهای ProcessMaker

 

 Processmaker دارای ابزارهای فرم ساز، گزارش ساز و ابزار طراحی گردش کار و داشبورد سازمی باشد که با توجه به نیاز کاربران، امکان طراحی فرایند را به مشتری میدهد. مشتریان بزرگی همانند تویوتا ، سونی و …. از نسخه حرفه ای ProcessMaker استفاده میکنند.
با توجه به سیاستهای فروش و نیازهای بازار اقدام به ارائه ۴ کلاس ابزار ProcessMaker کرده است :

متن باز (OPEN SOURCE)

نسخه استاندارد (STANDARD)

نسخه شرکتی (CORPORATE)

نسخه حرفه ای شرکتی(ENTERPRISE)

 

نسخه OPEN SOURCE به صورت مجانی بوده و از سایت ProcessMaker قابل دانلود می باشد. بقیه نسخه های ProcessMaker با توجه به کلاس و امکانات دارای قیمتهای متفاوتی است که البته در سایت ProcessMaker قیمتی ارائه نشده است. البته با توجه به تحریمهای ایالات متحده امکان ارائه خدمات وجود ندارد و شخصا ایمیلی برای این شرکت فرستادم و مشخص شد در صورت نیاز به خرید بایستی از طریق کشور سومی اقدام صورت بگیرید و با توجه به قیمت بالا و افزایش مجدد آن و هزینه دلار مقرون به صرفه نیست.

در هر صورت چیزی که میتوان برداشت کرد این است که نسخه های رایگان آن در دسترس می باشد و سایر نسخ و کلاسهای ProcessMaker قابل ارائه در ایران نبوده و صرفا نسخه قفل شکسته آن موجود است. صرف نظر از اینکه برخی از شرکتهای همکار اقدام به فروش نسخه رایگان ProcessMaker میکنند باید در نظر داشت نسخه رایگان این BPMS دارای چه امکاناتی است.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس آماده ارایه انواع خدمات فنی و پیاده سازی فرآیند نرم افزار پروسس میکر به شما هستیم.

امکانات نرم افزار ProcessMaker

فرآیند در پراسس میکر (ProcessMaker)

  

نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) یک سیستم مدیریت فرآیند تحت وب است که امکان طراحی، خودکارسازی و استقرار فرآیندهای کسب و کار را برای سازمان ها فراهم می کند. این ابزار با فراهم ساختن رابط کاربری drag and drop محیطی برای مدل سازی و طراحی جریان کارها و همچنین ساخت فرم های پویا دراختیار کاربر قرار می دهد.

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات مربوط به پیاده سازی و ساخت فرآیند در پروسس میکر را به سازمان شما ارایه دهد.

پروسس میکر یک BPMS رایگان و متن باز است که جزو سیستم های نرم افزاری سبک وزن (lightweight) با سربار داده بسیار کم در میان سیستم های نرم افزاری موجود در این صنعت به حساب می رود. همچنین از آن جا که پراسس میکر یک نرم افزار تحت وب است و می توان آن را در محیط مرورگر اجرا نمود، دسترسی به جریان کارها و روال های سازمانی را جهت طراحی، اجرا و مدیریت فرآیندها برای کاربران، گروه ها و واحدهای سازمانی ساده تر خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی قسمت های کلیدی ProcessMaker، مراحل ساخت یک فرآیند را در این سیستم تحت وب مدیریت فرآیندهای کسب و کار، به ترتیب بیان کنیم.

از امکانات محیط نرم افزاری پراسس میکر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• محیط طراحی و مدل سازی فرآیندها با استاندارد BPMN2.0
• فرم ساز پویا و Responsive
• پورتال کاربری و کارتابل اجرای فرآیندها
• مدیریت چارت سازمانی، کاربران و گروه های کاربری
• طراحی و ارسال سند خروجی
• ...

نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) یک سیستم مدیریت فرآیند تحت وب است که امکان طراحی، خودکارسازی و استقرار فرآیندهای کسب و کار را برای سازمان ها فراهم می کند. این ابزار با فراهم ساختن رابط کاربری drag and drop محیطی برای مدل سازی و طراحی جریان کارها و همچنین ساخت فرم های پویا دراختیار کاربر قرار می دهد. 

پروسس میکر یک BPMS رایگان و متن باز است که جزو سیستم های نرم افزاری سبک وزن (lightweight) با سربار داده بسیار کم در میان سیستم های نرم افزاری موجود در این صنعت به حساب می رود. همچنین از آن جا که پراسس میکر یک نرم افزار تحت وب است و می توان آن را در محیط مرورگر اجرا نمود، دسترسی به جریان کارها و روال های سازمانی را جهت طراحی، اجرا و مدیریت فرآیندها برای کاربران، گروه ها و واحدهای سازمانی ساده تر خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی قسمت های کلیدی ProcessMaker، مراحل ساخت یک فرآیند را در این سیستم تحت وب مدیریت فرآیندهای کسب و کار، به ترتیب بیان کنیم.

از امکانات محیط نرم افزاری پراسس میکر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• محیط طراحی و مدل سازی فرآیندها با استاندارد BPMN2.0
• فرم ساز پویا و Responsive
• پورتال کاربری و کارتابل اجرای فرآیندها
• مدیریت چارت سازمانی، کاربران و گروه های کاربری
• طراحی و ارسال سند خروجی
• ...

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان فرآیندهای آماده پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 صفحه بعد