معیار های زیادی را برای انتخاب یک نرم افزار BPMS  مناسب باید در نظر بگیرید. در اینجا به چند متغیر که باید از آنها آگاه باشید اشاره می کنیم.

1.سهولت استفاده
نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار باید یک رابط بصری کاربر پسند داشته باشد و استفاده از آن آسان باشد تا کارمندان بتوانند به سرعت خود را با آن تطبیق دهند.

یک پلتفرم پیچیده می تواند به معنای تاخیر در کار باشد زیرا کاربران زمان بیشتری را صرف یادگیری نحوه استفاده از نرم افزار می کنند تا کار. همچنین، یک BPMS با قابلیت سفارشی سازی بر اساس کسب و کار خود انتخاب کنید زیرا نصب و استفاده از آن آسان تر است.

2.نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه یک خرید نرم افزار BPMS  باید مواردی همچون تعداد کاربرانی که BPMS مورد نظر پشتیبانی می کند، تعداد کل فرآیندهای سازمان شما که بایستی در آن پیاده سازی شود، امکانات موجود آن BPMS و تأثیری که بر سازمان شما خواهد داشت را بیابید.

ROI را بر اساس هزینه لایسنس مورد نظر شما از BPMS و مقایسه آن با ، مقدار صرفه جویی در هزینه خودکارسازی وظایف تکراری و اشتباهات نظارتی و منابعی که برای سازمان ذخیره می نماید تخمین بزنید.

3.مشکلات و مسائلی که باید حل کنید
قبل از تصمیم گیری در مورد BPMS، به طور گسترده مشورت و تحقیق کنید. ماهیت کسب و کار خود، تعداد فرآیندهایی که دارید، محدوده پروژه و بودجه خود را در نظر بگیرید. همچنین نقاط درد را در سازمان  خود را مشخص کنید.