در سازمانهای بزرگ شناسایی گلوگاه آسان نیست. می توان برخی از دلایل ایجاد آنها را سریعا حل کرد اما اغلب زمانی متوجه این گلوگاه ها می شوید که آسیب قابل توجهی به کسب و کار وارد شده است. وقتی با استفاده از نرم افزار مدیریت فرایند کسب و کار ( BPMS) فرایندهای سازمان طراحی و پیاده سازی شوند، می توان گردش کار و اقداماتی که روی هر فرآیند انجام شده است را مشاهده کرد. با ثبت تمامی عملیات و لاگ اقدامات انجام شده در سیستم شفافیت در کارها بوجود خواهد آمد.

شفاف شدن کارها علاوه بر کمک به شناسایی و رفع گلوگاه های موجود، به درشناسایی و ارزیابی عملکرد کارکنان و واحدهای سازمانی نیز کمک می کند یعنی کارکنان سازمان می دانند که اقدامات آنها در هر مرحله قابل ردیابی است و انجام ندادن به موقع فعالیت، می تواند نمرات و پیامدهای منفی و تنبیه ای برایشان داشته باشد.

با کمک نرم افزار BPMS از مواجه مجدد با گلوگاه هایی که توسط نیروی انسانی ایجاد می شوند، جلوگیری می شود و این اطمینان ایجاد می شود که فرایندهای کسب و کار همواره بدون وابستگی به نیروی انسانی یا افراد خاص در سازمان به شکل درست و مناسب انجام می گردند.